close

這篇是中英對照的電影感想,也是我第一次用英文寫電影大綱及個人感想,

原文是用英文寫的,只是再將它重翻回中文。由於這是listening的作業,

而我的英文並不是很好,因為寫的很短,but I was trying to do my best!

 

X-Men: Days of Future Past

圖片來源:google

 

 

Summary(電影摘要)


This is the story about the future, the present, and the past.

In the future, the mutants and human are in opposition. Humans sent huge robots in an attempt to kill all of the mutants. Professor X hoped to save the life of the mutants, so he ordered Wolverine to go back to the past to change Mystique's mind. They tried to find ways to convince Mystique give up her idea of killing the creator of the huge robots. Finally, they changed the future destiny by changing the past.

 

這是一部關於過去,現在和未來的故事

在未來,突變體和人類都處於對立的狀態。人類派出大量的機器人來試圖殺死所有的突變體。 X教授希望拯救的突變體的生命,因此他下令金剛狼回到過去改變Mystique的主意。他們試圖找尋辦法去說服的Mystique放棄她殺死巨大的機器人的創造者的想法。最後,他們透過改變過去而改變了未來的命運。

 

 

Though(感想)


I want to talk about change. Is it right to change the future by changing the past?  Is it right to change the thinking of others through persuasion? The movie has an English sentence "if I can..., I will....." In my opinion, that means if I had means, I would like to change. But it might be a big influence to change a past event affect other events. For example, if we could save the Dodo, would it will change the ecology?

 

對於這部電影,我想聊的改變。如果能透過改變過去來改變未來是否是件對的事情?而透過說服的方式來改變別人思維是否是件對的事情?在這部電影有一個英語句子:“如果我能...,我會......”在我想法中,這意味著如果我有辦法的話,我會想要改變。但改變過去的事件很可能會為其它的事件造成很大的影響。舉例來說,如果我們可以救嘟嘟鳥,是否將會改變生態呢?這是件值得省思的事情。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    mimiwhite186 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()